Самые крутые фильмы ридли скотта, от просмотра которых невозможно оторваться

Топ-18 фильмов ридли скотта: список лучших

9. Gladiator (2000)

The only Scott film to win Best Picture — he’s never won Best Director, losing this time to Traffic director Steven Soderbergh — Gladiator is a throwback to giant sword-and-sandal spectacles like Ben-Hur and Spartacus, updated for the age of CGI. The scale of Gladiator explains its Oscar win more than its questionable depth, but Russell Crowe’s brute charisma carries the day, as his fallen general survives betrayal and enslavement and hacks his way through various duels-to-the-death to exact vengeance upon the tyrant (Joaquin Phoenix) responsible for his downfall. Though dressed up with digital landscapes that advances in effects have rendered less impressive over time, the film is a classic hero’s quest, rooted in family tragedy and redeemed by the righteousness and determination of a wronged man seeking justice. It’s the rare Best Picture winner that would probably have a better reputation if it hadn’t won.

«Марсианин», 2015

Научно-фантастический фильм, снятый по мотивам одноименной книги Энди Уира и рассказывающий историю астронавта Марка Уотни, которого случайно оставили на Марсе. Ему предстоит проявить недюжинную смекалку, изобретательность, волю и ум, чтобы выжить в экстремальных условиях и вернуться на Землю. Главную роль в картине сыграл Мэтт Деймон, который достоверно показал чувства своего героя, из-за чего ему хочется сопереживать и ловить каждый момент сложной жизни на Марсе… Второстепенные герои тоже играют замечательно, каждому из них отведены важные роли, без которых фильм было бы смотреть невыносимо скучно, как то было с «Гравитацией». Несмотря на то, что Ридли Скотт уделил в картине много внимания научным деталям, он смог уравновесить его качественными спецэффектами, развлекательным контентом и шуточками, из-за чего смотрится фильм легко и не сухо.

25. Hannibal (2001)

Aside from Anthony Hopkins, the Oscar-sweeping team behind The Silence of the Lambs — director Jonathan Demme, star Jodie Foster, and screenwriter Ted Tally — all passed on Hannibal after Thomas Harris’s novel came out in 1999. The screen adaptation is a good indicator why: Though the first film handled the serial-killer grotesquerie with chilling deftness, its true focus was Foster’s Clarice Starling, a fledgling FBI agent trying to assert herself in a menacing, male-dominated world. Hannibal recasts Foster with Julianne Moore and then mostly marginalizes her in favor of an absolutely disgusting mano a mano between Hannibal Lecter and a previous victim (Gary Oldman) hellbent on revenge. Shooting in Florence, among other haunted locales, Scott pays homage to the ornate bloodletting of Italian giallo, but sinks into rank, witless exploitation.

Чужой: легендарный фильм Ридли Скотта

Чужой – это знаковый фильм в истории научной фантастики, созданный Ридли Скоттом. Этот боевик ужасов о посадке на чужой планете и столкновении команды космического корабля с чужой формой жизни стал одним из самых знаменитых фильмов в жанре.

Чужой представляет собой не просто фантастический боевик, но и драму, показывающую ужас переживаний героев и тяжелые нравственные выборы, которые они вынуждены сделать. Фильм также поражает качеством визуальных эффектов и дизайном, созданным Хансом Руди Гигером.

  • Фильм был выпущен в 1979 году и получил четыре награды «Оскар».
  • Режиссер Ридли Скотт уже имел за плечами несколько успешных картин, но»Чужой» стал его настоящим прорывом в кино.
  • Роль жертвы чужого исполнила знаменитая актриса Сигурни Уивер, которая вошла в историю кинематографа благодаря своей душещипательной игре.
О фильме Чужой
Режиссер Ридли Скотт
Год выпуска 1979
Жанр научная фантастика, ужасы, боевик
Актеры Сигурни Уивер, Том Скеррит, Иэн Холм

Чужой – незабываемый фильм, который останется в памяти зрителя надолго благодаря своей запоминающейся атмосфере и гениальной режиссуре Ридли Скотта. Этот фильм обязателен к просмотру для всех поклонников жанра научной фантастики и ужасов.

24) ‘Exodus: Gods and Kings’

Image via 20th Century Fox

Scott has always had a want to be the next David Lean and though there’s plenty to love and learn from in Lean’s filmography, it’s when Scott has followed this particular desire that he has often put out his worst work. At 150 minutes, this retelling of the legend of Ramses and Moses (Joel Edgerton and Christian Bale) has nothing but the scope of its imagery going for it. The story is familiar and the team of writers that produced the script, including Steven Zaillian, doesn’t do much of anything to break out the characters in any moving or interesting way. The effects look expensive but feel emotionally and physically weightless within the narrative, the result of which is that the biblical story’s biggest scenes come off as unimportant and empty action set-pieces. Really, the risible whitewashing that went on here, the kind that tries to pass Bruce Wayne off as an iconic and holy Egyptian, is the least of the issues with this mess.

«Марсианин», 2015

«Марсианин»Картина «Советник», несмотря на все свои плюсы, оказалась убыточной в прокате, поэтому после нее Скотту нужен был фильм-реванш, а именно настоящий кассовый блокбастер. Для новой ленты он выбрал бестселлер Энди Уира «Марсианин», рассказывающий историю астронавта Марка Уотни, который умудряется выжить на Красной планете, где его в результате происшествия оставили коллеги по экспедиции. В полном одиночестве герой Мэтта Дэймона проявляет изобретательность и применяет все свои научные знания, чтобы не погибнуть от голода, а заодно рассуждает о высоком и предается экзистенциальным размышлениям. К слову, большая часть съемок прошла в пустыне Вади-Рам в Иордании.

17. White Squall (1996)

Loosely based on a true event from 1960, when a storm wiped out the Albatross, a two-masted schooner that functioned as a school for seafaring young men, White Squall is more or less Dead Poets Society on water, with Jeff Bridges stepping into the Robin Williams role. Bridges’s mercurial ship captain is a step up from Williams’s manic oh-captain-my-captain, but the students themselves are a stock bunch of ’60s squares and rebels in white tees (and without them), more compelling as physical specimens than psychological ones. As with 1492: Conquest of Paradise four years earlier, Scott drinks in the majesty of open water, but the film doesn’t come fully to life until the title sequence, when the now-skilled and confident shipmates are humbled mercilessly by Mother Nature.

3. The Duellists (1977)

For his brilliant debut feature, Scott reportedly took inspiration from the period lushness of Stanley Kubrick’s Barry Lyndon two years before, but the absurdity of the ongoing conflict in The Duellists has more in common with one of Kubrick’s anti-war films. Keith Carradine and Harvey Keitel play French soldiers in Napoleon’s army who nurture a decades-long grudge that occasionally results in them coming to blows in sword fights, jousts, and eventually pistols at dawn. Scott’s mastery of genre and eye for natural beauty are apparent from the beginning, and he slyly mocks the rules of engagement for this ongoing conflict, which have to be suspended any time Carradine outranks Keitel or whenever Napoleon sends them into battle. Over time, however, their rivalry consumes their lives so wholly that compromise becomes impossible and escalation inevitable. It’s a subtle allegory for how countries slide into war.

«Ганнибал», 2001

Криминальный триллер, снятый по мотивам одноименного романа Томаса Харриса и являющийся сиквелом картины «Молчание ягнят». Прошло целых десять лет после того, как гениальный преступник-психопат Ганнибал Лектер сбежал из заключения. И вот он объявился снова… Своей давней «подруге» и партнеру по интеллектуальной дуэли, агенту ФБР Клариссе Старлинг, Ганнибал пишет письмо с целью встречи и продолжения незаконченного диалога. Многие поклонники серии фильмов о Лектере были очень разочарованы отсутствием в данной картине Джоди Фостер, которую заменила Джулианна Мур, поэтому отнеслись к просмотру ленты скептически. Что же, Мур справилась с ролью не хуже Джоди, а в некоторой степени даже лучше, поэтому необоснованная критика в адрес картины непонятна. Стилистика фильма не изменилась: страх, мрачность, жестокость, камерность сопровождали героев на протяжении всей картины.

Вопрос-ответ:

Какой фильм является лучшим в списке Топ-10 Ридли Скотта?

Это очень субъективный вопрос. Все фильмы в списке достойны внимания. Лучший фильм зависит от личных предпочтений зрителя.

Какой из фильмов Ридли Скотта можно рекомендовать для семейного просмотра?

Фильм «Все остальные» (2000) подойдет для семейного просмотра. Он не содержит жестокости и насилия, а повествует об отношениях между братьями.

Какие жанры преобладают в Топ-10 фильмов Ридли Скотта?

Топ-10 Ридли Скотта включает в себя разнообразные жанры: научная фантастика, триллер, драма, исторический фильм и даже комедия. Режиссер много экспериментирует с разными жанрами.

Какой фильм в Топ-10 Ридли Скотта является самым известным?

Самым известным фильмом в списке является «Чужой» (1979). Он стал культовым и до сих пор считается одним из величайших научно-фантастических фильмов в истории кино.

Какой фильм Ридли Скотта считается его лучшим достижением в карьере?

Большинство кинокритиков и поклонников Ридли Скотта согласны в том, что его лучшим достижением является фильм «Бегущий по лезвию» (1982). Он стал культовым и влиял на многие фильмы в жанре научной фантастики.

Какой фильм из Топ-10 Ридли Скотта стоит посмотреть для любителей исторических фильмов?

Фильм «Гладиатор» (2000) — великолепный исторический фильм, который стоит посмотреть любителям жанра. Он был награжден многими престижными наградами, включая Оскар за лучший фильм.

Какая роль стала самой известной в карьере актера Тома Круза в фильмах Ридли Скотта?

Самой известной ролью Тома Круза в фильмах Ридли Скотта стала роль Джарвиса в фильме «1492: Завоевание рая» (1992). Он сыграл роль помощника Колумба, который отправился в путешествие на борту “Santa Maria”.

Какой фильм Ридли Скотта наиболее подходит для любителей философских раздумий?

Фильм «Прометей» (2012) — это интеллектуальная научно-фантастическая работа с философскими размышлениями над темами творения, смерти и поиска истины. Его стоит посмотреть любителям философии.

2 Чужой (1979) — 8,4

Фильм, который сделал Ридли Скотта звездой, был его фильмом ужасов Чужак в 1979 г. В фильме рассказывается о команде космического корабля «Ностромо», которая находит заброшенный корабль после получения сигнала бедствия. Когда они садятся на корабль, за ними охотится агрессивный инопланетянин, известный как Ксеноморф.

Сигурни Уивер сыграла роль члена съемочной группы и «последней девушки» в этом фильме, который начинался как научно-фантастический фильм, но разыгрывался как фильм о доме с привидениями. Чужак вошел в Национальный реестр фильмов в 2002 году и породил три продолжения, два приквела и два фильма-кроссовера с Хищник франшиза.

27. 1492: Conquest of Paradise (1992)

By far the better of the two competing Christopher Columbus films of 1992 — the other, Christopher Columbus: The Discovery, was a calamity of historic proportions — 1492: Conquest of Paradise nonetheless exposes Scott’s weakness for obsessing over a sumptuous backdrop and losing engagement with the story happening in front of it. Gerard Depardieu is certainly a better Columbus than the other film’s George Corraface, but no more dimensional: Here’s a historical figure who’s been a lightning rod in the debate over colonialism and its impact on indigenous peoples, but 1492 chooses to mythologize rather than interrogate. It’s spectacularly beautiful when it hits the open water or explores the lush wonders of the New World, but the Columbus that emerges after 150 minutes is a dreamy cypher, an easy answer on a Social Studies test.

6) ‘Alien: Covenant’

Image via 20th Century Fox

This turned out to be one of Scott’s more divisive pictures. Detractors will rightfully question the logic (or sanity) of anyone manning a mission to an unknown planet in this fashion. Boosters, such as this writer, will point to the roaring ideas about creation and electrifying advances in the origin story of the Xenomorphs. For me, this was the first film since the much-maligned Alien 3 that had some genuinely furious things to say underneath its stylish monster movie trappings. Unlike his own maker, who despised him for his relative immortality, David sees the creatures he developed and the morbid work he’s done as progress, whether they overtake him or not. Where David was made to serve without consideration, Xenomorphs were bred to conquer and devour. Does what you make destroy you either way? Scott’s not a particularly personal director but in his best movies, he reckons with the personal stakes of being a well-funded, globally recognized artist working in the mainstream and the ill effects that your work can have long after the celebrating is done. The unsettling, obsessive certainty that is required to do such work is in David and as the movie ends with him about to start another project, it’s hard not to feel a sense of grim resignation in Scott’s persona.

11. Napoleon (2023)

As the deliciously psychopathic Commodus in Scott’s Gladiator, Joaquin Phoenix oiled up the creaky armor of a typical sword-and-sandal epic, and he does likewise in reuniting with Scott to play Napoleon Bonaparte, whose military genius isn’t enough to scale the ramparts of his petty hubris. While Napoleon gives Scott the opportunity to sink his teeth into large-scale battle sequences of films like Kingdom of Heaven and Exodus: Gods and Kings — the Battle of Austerlitz fully commits to the alleged tactic of cracking a frozen lake with cannon fire — it’s Phoenix’s performance that pulls this thumbnail history together, particularly his tempestuous relationship with Empress Joséphine (Vanessa Kirby). Unafraid to play the fool, Phoenix suggests the lethal possibilities of a leader who is small in many more ways than one.

16. Black Hawk Down (2001)

Based on Mark Bowden’s book about a team of Delta Force commandos and elite Army Rangers who engaged in ferocious battle on the streets of Mogadishu, Somalia, in 1993, Black Hawk Down is a visceral you-are-there account told strictly from the point of view of American military men. There are serious problems with this approach, like the absence of context for the fight and the endless slaughter of faceless Somalis, but Scott burrows into the tactical details of a skirmish that wiped out 18 American soldiers and more than 500 Somalis. For Scott to take an apolitical approach to a politically loaded conflict is morally dubious, but it’s hard to argue against the mastery of his staging, which gets both the overall strategy and the chaos on the ground persuasively right.

20) ‘Legend’

Image via 20th Century Fox

After I first saw this, all I could remember really was Tim Curry’s horned devil, a miraculously malevolent image if there ever was one. Well, okay, there’s another scene. Early on, as a bunch of nefarious creatures and trolls are roaming the land, one suggests that they turn everything around them into garbage. They honestly might as well have done that for all that I can remember about what happens when Curry’s villain isn’t on screen. Tom Cruise plays a dashing hero, that I remember, and he’s helping a girl – I got that from the cover. Before I get fans of this movie really roiling, yes, I revisited the film before writing this, but it has no bearing on how little of an impression this movie makes. 3 days after rewatching it, it’s still difficult to remember anything aside from the hulking red colossus and that speaks to just how forgettable this movie is on the whole.

7) ‘The Martian’

Image via 20th Century Fox

Easily the funniest movie on this list. Drew Goddard, the man behind The Cabin in the Woods and a contributor to NBC’s fantastic The Good Place, adapted Andy Weir’s beloved bestseller with enough sarcasm, insight, and research that Scott really didn’t have to get too creative to make the movie work. And yet, this story of an astronaut, Mark Watney (Matt Damon), who gets marooned on Mars brings out a breeziness in Scott that has largely evaded him elsewhere in his career. Similar light tones can be found in A Good Year and Matchstick Men, but mostly as a pretense for a zero hour bait-and-switch that leads toward darker terrain without the insight to back it up. This is not true of The Martian, which builds out from Watney as a character intent on survival to become a kind of galactic Western, where a community of scientists and technicians must come together to save him. Scott doesn’t get too fancy with the imagery but this film, more than any of his others, doesn’t feel entirely preordained or mapped exclusively by the mechanism of the plot. It’s about as close as Scott has ever gotten to a character study but it functions most prominently (and wonderfully) as a rollicking space adventure.

Мартышки на Луне

Фильм «Мартышки на Луне» был создан в 2011 году и повествует о проблемах, с которыми столкнулась команда астронавтов, отправленных на Луну для поиска залежей гелия-3 и добычи его.

Главными героями картины являются командир миссии Чарли, геолог Джек и инженер Маккензи, каждый из которых имеет свой взгляд на жизнь и способы решения проблем.

Зрителей ждут не только сцены с интересными научными исследованиями на Луне, но и много напряженных моментов, связанных с непредсказуемостью космической среды и взаимодействием команды.

  • Великолепное качество проработки деталей космической техники и пейзажей Луны
  • Оригинальная и интересная история, которая развивается до конца фильма
  • Прекрасная игра актеров, добавляющая еще больше эмоций в просмотр

Общее впечатление от «Мартышек на Луне» — это удивительное погружение в научно-фантастический мир Ридли Скотта, который затягивает зрителя с первых минут.

14. Kingdom of Heaven (2005)

Several of Scott’s films have “Director’s Cut” editions, but he’s the rare case where all of them are improvements on the theatrical cut, a couple of them significant. The director’s version of Kingdom of Heaven, his massive Crusades epic, adds a full 50 minutes to the running time and creates a more coherent, immersive, and complex reading into 12th-century religious conflict and what it might teach us about contemporary tensions between Christians and Muslims. No cut of the film can redeem Orlando Bloom’s ho-hum performance as a blacksmith who travels to Jerusalem to find spiritual solace after a family tragedy and ends up defending the city against a siege from the West. But Scott has never taken a bigger swing for the fences, and his sympathetic treatment of the Islamic world counts as a politically bold engagement with a relevant historical flashpoint.

«Чужой», 1979 год

«Чужой» — один из первых и самых знаменитых фильмов Скотта. На момент выхода хоррора о космическом экипаже, перехватившем неопознанный сигнал, британскому режиссёру было чуть больше 40 лет. В то время он только дебютировал на большом экране и был больше известен в качестве автора рекламных роликов.

Сценарий «Чужого» попал к Скотту случайно. После того как многие именитые режиссёры отказались от «глупого фильма о чудовище, вылезающем из груди», бывший рекламщик оказался единственным, кто сразу сказал: «Я сделаю это». Скотт собирался снять «Техасскую резню бензопилой от мира научной фантастики», и, после того как приступил к работе, студия, поверив в потенциал картины, вдвое увеличила её бюджет. Ни об одном потраченном долларе продюсеры не пожалели: «Чужой» окупил свои расходы в 10 раз. А после премьеры, которая состоялась в Лос-Анджелесе, ещё несколько дней у кинотеатра стояла непрекращающаяся очередь из желающих попасть на сеанс (при этом некоторые зрители в панике выбегали из зала не в силах вынести ужас, происходящий на экране).

https://youtube.com/watch?v=47A5VJBXmKw

Сегодня киноистория об охотнике на беглых андроидов известна нам как один из лучших фантастических фильмов всех времён, однако в 1982 году все думали иначе.

Неудачи с «Бегущим по лезвию» преследовали кинематографистов с самого начала: сперва перфекционист Скотт своими бесконечными доработками сценария испортил отношения почти со всей съёмочной командой, затем доводил до слёз актёров, требуя переснимать сцены по 30 дублей, а вскоре в несколько раз превысил запланированный бюджет. Когда же дорогостоящая экранизация антиутопии Филипа К. Дика не понравилась фокус-группе, продюсеры в срочном порядке сами переделали мрачный финал. Но даже это не помогло: ни профессиональные критики, ни обычные зрители не поняли иносказательного языка «Бегущего…», не оценили меланхоличность и намеренную медлительность фильма. В восьмидесятые годы лента провалилась. Свою ошибку публика осознала лишь через несколько лет, когда влияние картины Скотта на современную культуру и вообще весь жанр фантастики было уже очевидным.

19. Body of Lies (2008)

Body of Lies has two of the biggest stars in the world and made over $100 million at the box office, but does anyone remember the first thing about it? It’s a crisply directed thriller about the efforts of the CIA and Jordanian intelligence to break up a terrorist network, but Scott’s career-long aversion to politics deprives it of a strong point of view. As a cat-and-mouse game between the authorities and a terrorist mastermind, Body of Lies is strictly by-the-numbers, but it does suggest a telling disconnect in the relationship between Leonardo DiCaprio’s operative and Russell Crowe’s analyst: One on the ground in global trouble spots, the other making decisions from his home in Washington D.C., without respect to their real-world impact. There’s a bit of commentary here about the arrogance of Americans dictating Middle East policy from afar, but the ins and outs of the mission take precedence.

12) ‘Someone to Watch Over Me’

Image via Columbia Pictures

A slick and satisfying crime thriller, if also an inarguably bloated one as well. Tom Berenger plays Detective Keegan of the NYPD, who must look after a wealthy socialite, Claire (Mimi Rogers), after she witnesses the bloody murder of her friend by crime lord Joey Venza (Andreas Katsulas). An illicit affair begins between the married cop and his charge, even as Venza sends numerous hitmen to take Claire out, and well, you know just about where all of this lands. In this particular case, the straightforward nature of the plot is at once its main detriment and perfect for Scott’s needs, as he uses the storyline as a springboard to study matters of class and matrimony. The hour-to-hour beats of married life make up a solid part of the runtime, as does the community of police officers that Keegan works with, and Scott mines portions of that for flashes of philosophical dread, the joys and pitfalls of having a family, and the excitement and secrecy of infidelity. Its triumphs are resolutely minor but they are triumphs nonetheless.

4. Thelma & Louise (1991)

There are times when the bigness of Scott’s directorial style feels ill-suited to the intimacies of Callie Khouri’s script about women on the lam, but as Thelma & Louise has embedded itself in popular culture, the scope of the film seems more appropriate — and, in certain moments, genuinely epochal. American road movies have often taken advantage of the Western landscape and the freedom it represents, but there’s a unique power to the image of two women hitting the open road, at first to explore its possibilities and later to escape the law — and the world of men — as it encroaches on them. Geena Davis and Susan Sarandon have exceptional chemistry in the lead roles, which are keenly written to contrast sharply but reveal compatible desires to escape from their drab, working-class lives. Considering its ending, it’s striking how much Thelma & Louise has become a feminist touchstone of friendship and self-discovery, no matter how the journey ends.

1. Alien (1979)

The sequels to Alien have been such free-for-all battles between humans and deadly extraterrestrials that it can be easy to forget the chilling simplicity of the original film, which needed only one creature to decimate the crew of a deep-space mining vessel ill-equipped to fight it. A candidate on any shortlist of the greatest horror films ever made, Alien borrows heavily from the hushed grandeur of Stanley Kubrick’s 2001: A Space Odyssey, particularly the ironic feeling of isolation that goes along with being stuck in the infinite. Sigourney Weaver’s performance as Ellen Ripley, the warrant officer who holds her own against the threat, is an enduring picture of strength and resourcefulness, but Ripley is also a woman of principle, willing to make the difficult decisions that true leadership demands. If her decision not to let an infected crew member back onboard isn’t overruled by her subordinates, the alien doesn’t even make it onto the ship. The film is a potent nightmare of what a real extraterrestrial encounter might be like, with Ripley squaring off against a mysterious and hostile being, without the tools to stop it.

14) ‘Matchstick Men’

Image via Warner Bros.

For all the missteps that led him to a life of mostly straight-to-DVD releases, Nicolas Cage remains a fiery, enlivening performer, enough so that he can still make bad movies into somewhat watchable movies by his presence alone. Back in the aughts, however, he was still able to topline big releases by major studios and thus we have an oddity like Matchstick Men. Here, Cage plays Roy Waller, a master conman who works tightly with his protégé Frank Mercer, played by frequent scene-stealer Sam Rockwell, but begins questioning his career when he meets his daughter, Angela (Alison Lohman). Scott, working from a script by Nicholas and Ted Griffin, avoids the sentimental when he can and puts the focus on Cage’s inherent charisma, as the movie is as much about how he as an actor sells the conman as about how Roy sells one of his cons. It’s only when the plot takes a predictable climactic turn does the movie itself sell out its sense of character and behavioral nuance for the promise of a “good twist.” It cheapens everything that came before it and makes you wish the movie started exactly where it ends.

18. All the Money in the World (2017)

When news broke about Kevin Spacey’s sexual misconduct less than two months before All the Money in the World was due to be released, Scott hustled to replace him, casting Christopher Plummer as J. Paul Getty and hastily reshooting all of his scenes. What’s particularly remarkable about the move is that Plummer’s Getty dominates the film even when he’s not onscreen. With his 16-year-old grandson held for ransom by Italian kidnappers in 1973 and the boy’s mother (Michelle Williams) pleading for help, Getty shocks the world with his miserly callousness, saying, “If I pay one penny now, then I’ll have 14 kidnapped grandchildren.” Scott handles the race-against-the-clock quality of the story cleanly, but it’s Plummer’s performance that’s most compelling here. His Getty is both monstrous and emotionally isolated, walled in by a fortune that’s doomed him to misfortune.

16) ‘G.I. Jane’

Image via Buena Vista

This is sadly one of those movies that you understand in total by the point the trailer ends. Yes, plenty happens in Scott’s 1997 military drama centered on officer Jordan O’Neill (Demi Moore) and her struggles in training with the Combined Reconnaissance Team, and some of it is engaging enough. Her face-off with her Master Chief (Viggo Mortensen) are riveting and some exchanges brush up against complex concepts of gender, sexual assault, and misogyny for a quick second. On the whole, however, the whole point of G.I. Jane is to prove that women can be just as tough as men, and that belittling them is wrong and harmful to society. As dedicated and occasionally thrilling as Moore is in the role, one could just as well force your Fox News-watching uncle to read a clever bumper sticker than watch this.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Кинтек
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: