Фильмы и сериалы (Филиппины) — список лучших

Филиппинские сериалы смотреть онлайн

Мой необыкновенный

Мой необыкновенный дорама про геевскую любовь смотреть онлайн. </br>
Общественность видит в лице Кена и Шэйка – будущее. Парни, учатся в институте, подают пример всем студентам, однако не желают раскрывать собственные желания. Ежедневно, они выражают себя, показывают интеллект и проявляют особый интерес к жизни. Ребята верят, что построить яркие, эксцентричные чувства можно, но для этого, стоит настроить окружающих и рассказать им о своей любви друг к другу.
Казалось, современный мир давно принял однополые браки, это не вызывает никакого позора и неуважения среды серой массы, но главные герои все же бояться выставлять на показ свои отношения. Им, приходиться осознавать множество ошибок, посмотреть, почему парней так тянет друг к другу, и кто они на самом деле. Интересная, романтическая история расскажет, как двум идентичным юношам, удалось завоевать свои сердца, и навсегда стать любимыми.
</br>
</br>
<strong> Дорамы похожие на Мой необыкновенный, список:</strong></br>
— <a href=»/o-mando-vse-serii»>О, Мандо!</a>

3 Reasons To Watch Filipino Movies

Cultural Insight: Filipino movies offer a glimpse into the culture and way of life of the Filipino people. The films often depict local traditions, social norms, and values that are unique to the Philippines, giving viewers an opportunity to learn about the country and its people.

Diverse Stories: The Philippines is a country with a rich history and diverse population, and Filipino movies reflect this diversity. From romantic comedies to historical dramas, from horror films to social commentary, Filipino cinema offers a wide range of stories that cater to different tastes and interests.

Acclaimed Filmmakers: Filipino cinema has produced several acclaimed filmmakers who have gained recognition both locally and internationally. Directors like Lino Brocka, Brillante Mendoza, Lav Diaz, and Erik Matti have won awards at prestigious film festivals like Cannes and Venice, making Filipino cinema an important part of the global film landscape. Watching Filipino movies is a great way to discover and appreciate the work of these talented filmmakers.

New Wave of Filipino Cinema

The New Wave of Filipino Cinema refers to a movement in Philippine cinema that emerged in the early 2000s. It is characterized by a new generation of filmmakers who sought to break away from the traditional formulas and commercial conventions of mainstream Filipino cinema.

One of the key figures in this movement is director Brillante Mendoza, whose films such as “Tirador” (2007) and “Kinatay” (2009) are known for their gritty realism and unconventional storytelling techniques.

Other notable filmmakers in the New Wave include Lav Diaz, who is known for his epic, meditative films that explore Philippine history and culture, and Jerrold Tarog, who has gained critical acclaim for his genre-bending films such as “Heneral Luna” (2015) and “Goyo: The Boy General” (2018).

The New Wave of Filipino Cinema has been praised for its artistic innovation, social relevance, and commitment to exploring the complexities of Philippine society and culture. These films often tackle difficult subjects such as poverty, corruption, and political turmoil, and offer a fresh and nuanced perspective on contemporary Filipino life.

The success of the New Wave has also led to greater recognition for Philippine cinema on the international stage, with Filipino filmmakers winning awards and gaining critical acclaim at prestigious film festivals around the world.

Берег

Берег филлипинский гей сериал смотреть онлайн. </br>
Трудно представить, что твоя любимая девушка, в которую вкладывал душу – предает тебе. Выбрав для себя твоего же лучшего друга, она сделала большую глупость. Мало того, что потерял дорогого себе человека, так лишился и приятеля. Осознавая все последствия случившегося, мальчишка просто идет к морю, чтобы забыть все. Наверное, он не представлял, какую опасную игру для него придумала судьба и мать природа.
Взорвавшийся тайфун затягивает Дэвида в себя, и уже через несколько минут, открыв глаза, он видит перед собой маленький островок. Что это было, и как вернуться домой… таких мыслей в его голове нет. Увидев перед собой стоящего незнакомого парня, как окажется со временем, незнакомца зовут Саймон, он понимает – будущее наступило. Разговоры помогут увидеть в обоих парнях родных душ, а значит, они найдут общий язык и построят завтрашний день.

Погружаясь в любовь

История двух людей, совершенно случайным образом повстречавших друг друга. Им приходится увидится на пляже, где смогут впервые заговорить и понять: что созданы друг для друга! Вокруг романтическая обстановка, сказочно красивая природа, большое безграничное море с синими и тёмными оттенками, золотистый мелкий писок… всё, как в настоящей сказке.
Атмосфера вокруг повлечёт за собой настойчивый разговор, пока однажды на их пути не встречается он… Третий человек, кто готов разрушить человеческое счастье ради собственного блага. Ставший между ними незнакомец имеет все шансы завоевать сердце девицы. Что касается самой жертвы, она не против завести роман с тем, которого ненавидит. Игра перерастает в опасную стратегию мышления.

First Golden Age

Sisa (Gerardo de Leon – 1951)

Based on characters created by the legendary José Rizal, Sisa is the story of a mother who is wanted by four young men. However, it only ends in tragedy for her because the men in her life indulge in senseless violence and facilitate the manifestation of their masculine insecurities.

Screenwriter Teodorico Santos focuses his story on this minor character from Rizal’s seminal novel Touch Me Not, choosing to make her the protagonist of this cinematic masterpiece. Gerardo de Leon’s intense visual narrative helps accentuate the pathos of these people and sheds light on the volatile sociopolitical scenario of that time.

Child of Sorrow (Lamberto V. Avellana – 1956)

An early masterpiece by the prominent Filipino filmmaker Lamberto V. Avellana, Child of Sorrow is a 1956 crime film which became one of the highlights of the First Golden Age of Filipino cinema. It indulges in a commentary on war by telling the story of a glorified soldier and a prostitute.

Child of Sorrow was even selected as the Philippine entry for the Academy Awards but it was not selected and ended up winning the the Best Film Award at the Asia-Pacific Film Festival instead. Its importance has been re-evaluated by scholars in later years.

https://youtube.com/watch?v=Zfem_eFTOsU

Malvarosa (Gregorio Fernandez – 1958)

An influential work by Dr. Gregorio Fernandez, Malvarosa is an insightful look at the widespread poverty in the Philippines at that time. Based on a popular comics serial by Filipino novelist Clodualdo del Mundo and written by del Mundo himself, the film showcases the plight of a poor family living with a crippling burden.

Restored to 4K pretty recently, Malvarosa is an important social document of the times. It shows Manila in a devastating condition, representative of the hard times that besieged it after the second World War. The film examines what family and social relations mean when the world itself has been torn apart by violence.

Blessings of the Land (Manuel Silos – 1959)

A graceful Filipino drama that beautifully captures the rural history of the country, Blessings of the Land is about the life of a family living in a village. Battling with oppressive societal norms and conservative prejudices, the couple and their deaf-mute son are subjected to unwarranted tragedies.

The film earned a nomination for the prestigious Golden Bear at the Berlin Film Festival and won Best Picture and Best Story from the Filipino Academy of Movie Arts and Sciences. Although it has been a neglected piece of cinematic mastery for a long time, the restored version was streamed on Facebook in October of 2020.

https://youtube.com/watch?v=pCjGyiWdDek

Best Filipino Movies – Wrap Up

In conclusion, Philippine cinema has a rich and diverse history, with films that explore a wide range of themes, from social issues and political struggles to family relationships and personal journeys. Here are some of the best Filipino movies that you might want to check out:

Himala (1982) – A classic film about faith, superstition, and social issues, directed by Ishmael Bernal and starring Nora Aunor.

Maynila sa mga Kuko ng Liwanag (1975) – A critically acclaimed film directed by Lino Brocka that depicts the struggles of a young man in Manila.

Oro, Plata, Mata (1982) – A war drama that explores the complexities of Filipino society during World War II, directed by Peque Gallaga.

Dekada ’70 (2002) – A powerful drama that explores the political turmoil and social issues of the Philippines in the 1970s, directed by Chito S. Roño.

Ang Pagdadalaga ni Maximo Oliveros (2005) – A coming-of-age story about a young boy who struggles to come to terms with his sexuality, directed by Auraeus Solito.

On the Job (2013) – A gritty crime thriller that exposes the corruption and violence in the Philippine justice system, directed by Erik Matti.

Heneral Luna (2015) – A historical biopic about General Antonio Luna, a hero of the Philippine Revolution against Spain, directed by Jerrold Tarog.

These films, among many others, showcase the unique and complex culture of the Philippines, as well as the artistic talent and social consciousness of its filmmakers.

Как в кино

Как в кино дорама русская озвучка смотреть онлайн. </br>
В жизни Карла проблемы: он впадает в кризис, что приведет к негативным последствиям. Выбраться с кризиса он сможет сам. Родители, подталкивают паренька к серьезным изменениям: он должен покинуть их семейный дом и перебраться в поместье дяди. Уже там, ему придется научиться выживать самостоятельно. Жизнь показывает, что юноша не совсем готов к новой жизни, поскольку, зарабатывая себе на пропитание в Интернете случайной работой, он не может понять всей реальности существования.
Его новой работы не хватает, поскольку, ей не расплатишься за коммунальные платежи. Однако сосед, с которым в Карла большие терки, станет его спасением. Оказывается, в мужчины большие проблемы: он желает навсегда уйти от семьи, избегая их. Мальчишка, предлагает Карлу поменяться ролями, но тот, обязан платить за него аренду. Это становиться переломным моментом в жизни подростка.
</br>
</br>
<strong> Дорамы похожие на Как в кино, список:</strong></br>
— <a href=»/dela-karantinye-vse-serii»>Дела карантинные</a>

Second Golden Age of Filipino Cinema

The Second Golden Age of Filipino Cinema is a term used to refer to a period of cultural and artistic renaissance in Philippine cinema that began in the late 1990s and continued into the early 2010s. During this period, Filipino filmmakers began to produce a new wave of innovative and challenging films that explored a wide range of themes and styles.

One of the key characteristics of this period was the emergence of a new generation of filmmakers who were committed to pushing the boundaries of Philippine cinema and exploring new forms of storytelling. These filmmakers included Lav Diaz, Brillante Mendoza, and Erik Matti, among others.

The films of the Second Golden Age were often marked by their social relevance, political engagement, and exploration of complex and challenging themes. They also showcased a wide range of styles and approaches, including documentary-style realism, experimental narrative structures, and genre-bending hybrids.

Some of the most notable films of the Second Golden Age of Filipino Cinema include Lav Diaz’s “Ebolusyon ng Isang Pamilyang Pilipino” (Evolution of a Filipino Family), Brillante Mendoza’s “Kinatay” and “Ma’ Rosa”, and Erik Matti’s “On the Job”. These films garnered critical acclaim both in the Philippines and internationally, and helped to establish Filipino cinema as a major force in the global film industry.

Твой дом

Двум одиноким сердцам никогда не обрести счастье, если за их спинами разговаривают. История связанна с выбором двух мужчин. Парни больше не чувствуют притяжения к девчонкам, они верят, что призваны ради чего-то большего. В некоторых рассказах можно увидеть, как живут люди с неформальными ориентациями, где девушки спокойно ходят за ручки с подобным полом, а юноши – влюбляются в мужественных парней того же пола.
Когда-то, будучи юнцами, герои осознавали, что их мир полностью отличается от остальных. Они мечтают найти для себя дом, помогающий проявлять чувства, переживать лучшие эмоции и все, благодаря общению друг с другом. Но, на сегодня, им приходиться чувствовать дыхания незнакомых личностей, кто обсуждает их выбор и упрекают. Трудно, когда члены семьи делают все, чтобы разлучить вашу любовь, уничтожив оппонента.

3 Characteristics of Filipino Movies

Melodramatic storytelling: Filipino movies are often characterized by their melodramatic storytelling, which emphasizes emotion and sentimentality. This is particularly true of romantic dramas, which often feature intense love stories and tragic endings.

Musical numbers: Filipino movies often include musical numbers, particularly in romantic comedies and musical dramas. These songs are often performed by the movie’s stars and are an important part of the film’s marketing and appeal to audiences.

Social issues: Many Filipino movies explore social issues and problems facing the country, such as poverty, corruption, and political unrest. These films often use storytelling as a way to highlight the struggles of everyday Filipinos and to call attention to the need for change and reform.

First Golden Age of Filipino Cinema

The First Golden Age of Filipino Cinema refers to a period in Philippine film history from the 1950s to the early 1970s, marked by the emergence of highly talented filmmakers and actors who created groundbreaking works that showcased the country’s unique culture and identity.

During this era, Philippine cinema flourished both artistically and commercially, with studios producing a wide range of films that appealed to diverse audiences. Some of the most notable films from this period include Noli Me Tangere (1961), a literary adaptation that tackled social issues, and Oro, Plata, Mata (1982), a war drama that explored the complexities of Filipino society.

Filmmakers during the First Golden Age of Filipino Cinema were known for their innovative approaches to storytelling, visual style, and themes. They were able to create films that were both entertaining and thought-provoking, addressing issues such as poverty, corruption, and social injustice.

The period was cut short by the declaration of martial law in the Philippines in 1972, which led to censorship and the decline of the industry. However, the legacy of the First Golden Age of Filipino Cinema has continued to influence and inspire contemporary Filipino filmmakers, who strive to create films that reflect the unique culture and experiences of their country.

New Wave

Evolution of a Filipino Family (Lav Diaz – 2004)

With a runtime of 10 hours and 43 minutes, Lav Diaz’ epic masterpiece puts Bela Tarr’s Sátántangó’s claim as the ultimate test of voyeuristic patience to shame. Its length might seem intimidating at first but its intimate and powerful look at the collapse of a farming clan in the Philippines is greatly rewarding. Nine years in the making, Diaz makes you witness the real ageing of the characters like Richard Linklater’s Boyhood. Evolution of a Filipino Family is not just a film or a documentary, it is cinematic experience at its finest.

Diaz explained, “ my cinema is not part of the industry conventions anymore. It is free. So I am applying the theory that we Malays, we Filipinos, are not governed by the concept of time. We are governed by the concept of space. We don’t believe in time. If you live in the country, you see Filipinos hang out. They are not very productive. That is very Malay. It is all about space and nature.”

Barber’s Tales (Jun Lana – 2013)

Set in a rural town during the end of the Marcos dictatorship regime in the Philippines, Barber’s Tales is an important contemporary film that questions the place of women in the country’s conservative history. It tells the story of a female barber who runs her own barbershop despite it being a male-dominated tradition.

One of the finest Filipino films in recent years, Barber’s Tales is the second addition to Jun Lana’s trilogy which focuses on small town life in the country. It earned awards and nominations at major festivals like the Tokyo Film Festival and the Asian Film Awards.

Он влюблен в нее

Когда-то Макспэйн потеряла мать, её отец бесследно исчез, а сама красавица осталась на воспитание бабушки и дяди. Новоиспеченные родители дали ей максимум, однако вскоре с бабушкой случится несчастный случай, ей нужна крупная сумма на восстановление здоровье. Госпитализировав старушку в больницу, семья не знала откуда взять денег на операцию, пока не появился он… богатый мужчина, кто представился родным папой Макспэйн.
Процедура заканчивается успешно, бабушка возвращается домой. В качестве благодарности, благородная девочка соглашается на условия незнакомца: попытаться вернуть былые времена и вновь стать счастливой. Вместе с папой перебираются на территорию Манила, где красотка пойдёт в школу. Здесь, впервые познакомиться с Дейбом, чувства к которому перерастут в настоящую любовь.

Настойчивый

Непростая жизнь Андре вскоре заканчивается. Ранее, парнишка с богатой семьи вынужден находится в огромном доме, жить по их правилам и лишь мечтать о свободе. Безумная чреда приключений, связанная с карантинными мерами и прочими запретами, заставляет… покинуть резиденцию и уехать в провинцию. Выясняется, что здесь живут Кай со своей любимой мамочкой, которой он всегда помогает.
Между двумя парнями большие преграды, но выясняется, что история придумывает новое развитие будущих отношений. Впервые, столкнувшись лицом к лицу, они почувствовали что-то особенное, чего ранее не ощущали. У Кай нет никого кроме мамочки и сестрицы, поэтому, он готов пожертвовать всем для их безопасности и процветания. На что готов Андре для достижения целей.

Парни на изоляции

Парни на изоляции дорама смотреть онлайн.
История запретной любви двух парней, пытающихся спасти свои чувства. В государстве, где разворачивается пандемия, люди, пытаются выжить и не заразить своих близких

Для начала, правительство ужесточает все меры осторожности, заставляя людей одеть маски и другие защитные костюмы, но это не удерживает главных героев от первой встречи. Действительно, встретившись взглядами, они почувствовали для себя, как огонь страсти разгорелся в их сердцах, и его уже не остановить.
Чен и Кей, стараются держаться вместе, выполнять свою работу так, чтобы не навредить окружающим

Но, почему они не идут на поводке государства, не выполняя поставленные обязательства. Очень быстро, парни стараются держаться вместе, только парой, сумеют преодолеть все преграды и вырваться с рук смерти. На что готов один с них, когда его возлюбленный смертельно болен…

Дорамы похожие на Парни на изоляции, список:
— Дела карантинные
— Как в кино

Second Golden Age

Manila in the Claws of Light (Lino Brocka – 1975)

The magnum opus of one of the greatest Filipino filmmakers to have ever lived, Lino Brocka’s 1975 masterpiece is based on Edgardo M. Reyes’ novel In the Claws of Brightness. The film explores the effect modernity has on humans through the story of a young village boy who searches for subjectivity in the dizzying cityscape of Manila.

In an interview, Brocka said, “I’m very open because I am a movie-goer. I love films, I love those violent, action-packed Hong Kong films, the way they are edited, the way the action scenes are choreographed, they are just fantastic. But in my case, in my country, it pains me that we import about 500 foreign films and we make about 150 local films and they’re complaining about the one film I made!”

Three Godless Years (Mario O’Hara – 1976)

Written and directed by one of the prominent filmmakers of the Second Golden Age, Mario O’Hara, Three Godless Years is an epic chronicle of the tumultuous life of a young schoolteacher who is raped by a half-Japanese soldier during the Japanese Occupation of the Philippines (1942-44). Many critics still claim that this is the best Filipino film of all time and one of the greatest war films to have ever been made.

Three Godless Years is not only remembered for O’Hara’s mastery over the cinematic medium but also for Nora Aunor’s powerful performance as the film’s protagonist. For her brilliant work, she was awarded the Best Actress award by the Filipino Academy of Movie Arts and Sciences.

In Just the Wink of an Eye (Mike De Leon – 1981)

A work of immense artistic vision by the iconic Filipino filmmaker Mike De Leon, In Just the Wink of an Eye is a psychological horror film that follows the descent of an overbearing police officer into insanity. It tells the story of him and his daughter, showing how he controlled her life and even impregnated his own child.

Although it did not do well at the box office when it was first released, In Just the Wink of an Eye received widespread critical acclaim and several accolades. It has now been immortalised for its daring experiments with narrative, remembered for being the first major Filipino film to deal with incest.

Himala (Ishmael Bernal – 1982)

Produced by the Experimental Cinema of the Philippines, Himala (“Miracle”) was based on accounts by schoolgirls on Cabra Island who claimed that they were visited by Virgin Mary during the late ’60s and the early ’70s. Ishmael Bernal investigates the grand concepts of spirituality and feminism, constructing a gripping tale of cinematic brilliance.

Himala is now considered as one of the greatest Filipino films of all time with special emphasis on Nora Aunor’s performance as Elsa, a local girl who becomes a quasi-mythical figure. The film won the the Viewer’s Choice Award for the Best Asian-Pacific Film of All Time in the 2008 CNN Asia Pacific Screen Awards.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Кинтек
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: